Інститут дистанційної освіти

Основні завдання, функції та напрямки навчально-наукової діяльності Інституту

Відповідно до напрямів діяльності та основних його завдань Інститут дистанційної освіти виконує такі функції:

  1. Загальна координація інтеграції дистанційного / електронного навчання в освітній та цифровий простір Університету та загальне адміністрування електронних навчальних ресурсів Університету, розміщених у системі управління навчальним контентом Moodle.
  2. В напрямку дистанційної освіти:
    • ІТ-супроводження та науково-методичне забезпечення навчального процесу на дистанційній формі навчання, що реалізується через систему для дистанційного навчання Університету;
    • адміністрування дистанційних курсів, що забезпечують дистанційну форму навчання, та їх регулярний моніторинг з метою визначення їх відповідності Уніфікованим вимогам;
    • участь у профорієнтаційнійроботі; участь в організації та проведенні вступної кампанії та роботі зі вступниками, що вступають на дистанційну форму навчання, участь у роботі приймальної комісії.
  3. В напрямку змішаного навчання:
    • сприяння впровадженню елементів електронного навчання в освітній процес на очній (денній) та заочній формах з метою розвитку інформаційного освітнього середовища Університету;
    • організація роботи науково-педагогічних працівників та здобувачів вищої освіти на платформі Moodle, адміністрування дистанційних курсів;
    • організація дистанційного навчання для окремих категорій здобувачів вищої освіти під час вивчення окремих навчальних дисциплін у випадках, які регламентуються нормативними документами Університету;
    • організація дистанційного та змішаного навчання в синхронному та асинхронному режимі для здобувачів очної (денної) та заочної форм навчання за особливих обставин;
    • забезпечення організації проведення навчальних занять на базі хмарних сервісів організації відеозв’язку;
    • організація проведення в онлайновому форматі вступних екзаменів та кваліфікаційних екзаменів на усіх формах та рівнях вищої освіти;
    • розробка методичних матеріалів для науково-педагогічних працівників щодо роботи у системі дистанційного навчання Moodle та організації в цьому середовищі співпраці зі здобувачами вищої освіти; розробка навчальних онлайнових відеокурсів для науково-педагогічних працівників щодо створення дистанційних курсів відповідно до нормативних документів, які регламентують використання дистанційних технологій в освітньому процесі Університету;
    • участь у виконанні міжнародних освітніх проєктів, програм; участь у міжнародній інтеграції у сфері підготовки кадрів шляхом підтримки дистанційної складової освітніх програм, що передбачають отримання подвійного диплому.
  4. В напрямку інклюзивного навчання:
    • забезпечення організації процесу навчання здобувачів вищої освіти, які мають особливі потреби, за допомогою дистанційних технологій;
    • участь у профорієнтаційній роботі навчально-наукових інститутів та факультетів з метою розширення контингенту здобувачів вищої освіти, які мають особливі потреби.
  5. В напрямку навчання впродовж життя:
    • розроблення навчальних курсів, програм, планів для підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації в галузі технологій дистанційного навчання науково-педагогічних працівників Університету та інших навчальних закладів країни;
    • надання навчально-методичної, консультаційної та іншої допомоги кафедрам Університету з питань організації дистанційної освіти при підготовці і перепідготовці кадрів;
    • проведення майстер-класів та тренінгів з метою розширення кола науково-педагогічних працівників, що використовують технології електронного навчання в освітньому процесі, та ознайомлення їх із сучасними тенденціями ринку цифрових освітніх послуг.
  6. В напрямку науково-педагогічних досліджень:
    • здійснення науково-практичних досліджень щодо генерування і поширення нових знань у сфері дистанційного та електронного навчання, створення та застосування сучасних технологій та інструментів, пошук інноваційних форм поєднання традиційного й дистанційного навчання та методів ефективної взаємодії науково-педагогічних працівників і здобувачів вищої освіти дистанційної форми навчання, які забезпечують сучасний рівень підготовки бакалаврів і магістрів в галузі економіки;
    • участь у організації та проведенні наукових та науково-практичних конференцій, присвячених цифровізації освіти; організація на базі Інституту науково-методичного семінару «Дистанційні технології в освіті», присвяченого розгляду актуальних проблем та перспектив розвитку електронного навчання в Україні та світі;
    • проведення консультаційної діяльності, науково-дослідницьких та інших видів робіт в галузі застосування технологій дистанційного навчання в освітньому процесі та розроблення рекомендацій щодо використання електронних освітніх ресурсів у навчальному процесі Університету на різних формах навчання;
    • діагностування і виявлення проблематики засвоєння навчальних дисциплін з використанням технологій дистанційного навчання і розроблення рекомендацій для їх усунення з метою забезпечення якості навчання на дистанційній формі.
  7. В напрямку прикладних досліджень в ІТ галузі:
    • проведення досліджень щодо потреб у прикладних програмних засобах інформаційних систем дистанційного навчання, організація їх розробки та впровадження новітніх інструментів та інноваційних технологій електронного навчання;
    • забезпечення організації проєктування, упровадження, використання та супроводу електронних навчально-методичних матеріалів у середовищі використовуваних в Університеті систем управління навчальним контентом;
    • організація двосторонніх інформаційних зв’язків між платформою дистанційного навчання Moodle та іншими пов’язаними інформаційними системами Університету;
    • консультування науково-педагогічних працівників Університету щодо роботи в системі управління навчальним контентом Moodle з урахуванням психолого-педагогічних аспектів використання технологій дистанційного та електронного навчання в освітньому процесі;
    • організація і супроводження вебсайту Інституту; висвітлення напрямів та результатів діяльності Інституту на інформаційних стендах, у засобах масової інформації та через інтернет-ресурси, у тому числі інформування загалу щодо особливостей та переваг дистанційної форми навчання.
  8. В напрямку нормативно-правового забезпечення:
    • розробка нормативних документів Університету, що регламентують використання дистанційних технологій в освітньому процесі.
    • розробка нормативних документів Університету, що регламентують організацію освітнього процесу за дистанційною формою.
    • участь у розробці нормативних документів Університету, що регламентують вступ на навчання за дистанційною формою та використання технологій дистанційного навчання в освітньому процесі.
    • консультування щодо питань, пов’язаних з авторськими правами, які виникають під час розробки дистанційних курсів.
    • імплементація державних нормативно-правових актів, що стосуються дистанційного навчання, в освітній процес Університету.